Як використовувати автокрани взимку?
Якщо у вашого підприємства в основних засобах є автокрани, ви можете використовувати їх протягом цілого року, в тому числі, і взимку. Проте, залежно від різного температурного сезону, експлуатація автокранів має свої нюанси. Особливо, якщо є потреба працювати на крані взимку. Які саме моменти важливі для правильної експлуатації кранової спецтехніки, коли зимно, давайте дізнаємося разом.
Автокран Palfinger Sany SPC 400 на базі Volvo
Перехідний період від теплої осені до холодної зими (навіть, такої теплої та безсніжної, як ця зима!) може мати негативні наслідки для використання автокранів, якщо не потурбуватися про належний сервіс кранових установок та самих базових вантажних шасі, на які було встановлено автокрани. Якщо ви будете належним чином виконувати вимоги інструкції по експлуатації, які отримаєте при відвантаженні кранової спецтехніки від МПП "Модус", не забувати про планове технічне обслуговування, ремонт та профілактику, ваш автокран служитиме вам довго і безвідмовно.
Як працюють та обслуговуються автокрани при низькій температурі та високій вологості?
Автокран буде працювати взимку коректно і без відмови, якщо використовувати відповідні до холодного часу року види палива, трансмісійні мастила та робочі рідини. Робочі рідини, які використовуються відповідно до сезону, визначають, якими будуть потужність, швидкість виконання вантажно-розвантажувальних робіт та експлуатаційні витрати палива.
Слід пам’ятати, що, перш за все, автокран — це вантажний спецавтомобіль. Тобто взимку будь-яке базове шасі, на якому встановлено кранову установку, повинно використовуватися відповідно до вимог експлуатації будь-яких вантажівок:
- Використовувати дизпаливо, яке призначене для їзди вантажної автотехніки в холодну пору року. Якщо заправити паливний бак літньою соляркою, може зіпсуватися паливопровідна система і паливний фільтр тонкого очищення внаслідок забиття пластівцями парафіну, що випав в осад.
- В’язкість мастил та робочих рідин на 90 відсотків визначає працездатність автокранів взимку. Коли стає зимно, внаслідок низької температури повітря в’язкість мастил та робочих рідин збільшується, внаслідок чого вони перестають прокачуватися насосним обладнанням, що може стати причиною поламки насосів. А ще загуслі мастила збільшують навантаження на редуктор моста, і це може стати причиною руйнування карданного валу. Сумісні з холодною порою року мастила — ВМГЗ та АУ. Якщо температура нижча за −25 ° С, то потрібно попередньо дроселювати робочі рідини для їх прогрівання.
Окрім того, потрібно взимку стежити за станом вантажного шасі, а також важливо для роботи крана підготувати і гідравлічну систему підйомного механізму. Для цього потрібно тримати температуру робочих рідин у межах температурного режиму. Тому перед початком робіт треба підігріти робочі рідини. В сучасних автокранах дані температури робочих рідин у гідравлічній системі контролюються згідно з даними, що відображаються на вбудованому бортовому комп’ютері.
Окрім робочих рідин, потрібно слідкувати за станом штоків гідроциліндрів. Взимку на них потрапляють волога, сніг, бруд. Якщо штоки довго залишаються відкритими, то потрібно своєчасно чистити їх від бруду і льоду, які можуть стати причиною поламки знімачів бруду і гумових ущільнювачів. Аби позбутися бруду та льоду на штоках, перед початком роботи автокрана потрібно попередньо прогрівати гідросистеми.
Сучасні автокрани, як то кажуть, «напхані» електрикою, тому через часті перепади температури, що часто бувають взимку, на підйомних механізмах може утворитися конденсат.
Крапельки води призводять до корозії і можуть викликати коротке замикання в електричних з’єднаннях, а це прямий шлях до проблем з електроприладами.
Також слідкуйте за тросом на вантажному барабані під час змотування — коли мороз, трос втрачає свою еластичність і може пошкодитися, заодно може зіпсуватися і механізм вантажної лебідки.